2023'te İK teknolojileri trendleri hakkında yapılan araştırmalara göre, şirket içi yetenek pazarları oluşturmak, mevcut sistemlere yatırımları optimize etmek, hibrit çalışmayı desteklemek, robotik süreç otomasyonu (RPA) ve yapay zeka (YZ) kullanımını genişletmek en önemli öncelikler arasında yer alıyor.
2023'te İK teknolojileri trendleri arasında şirket içi yetenek pazarları oluşturma, mevcut sistemlere yatırımları optimize etme, hibrit çalışmayı destekleme, RPA ve YZ kullanımını genişletme yer alıyor. RPA ile İK alanında işe alım, beceri boşluklarını belirleme, katılım anketi verilerinin analizi ve çalışanların sorularını yanıtlama gibi alanlarda büyüme bekleniyor. İK liderleri, bireysel çalışan deneyimine odaklanan yeni teknolojilerden faydalanarak adayları marka süreç otomasyonu, programatik iş reklamcılığı ve çalışanlar tarafından oluşturulan videolar gibi yaklaşımlarla çekecekler.
İnsan Kaynakları ve RPA Yatırımları
İnsan kaynakları (İK) liderleri, belirsiz bir ekonomik ortamda mevcut ve gelişmekte olan teknolojileri kullanarak en yüksek etkili İK süreçlerini destekleyen en değerli sonuçları elde etmeye odaklanacaklar. Yeni teknolojilere yatırım yapmadan önce mevcut teknoloji ekosistemlerini optimize etmek, bağımsız ve entegre olmayan sistemlerden kaçınmak ve mobil platformların tam potansiyellerini kullanmak da önemli hedefler arasında yer alıyor. Ayrıca, öğrenme ve gelişim (L&D) liderleri, mevcut zorlukları belirleyerek varsa mevcut araçlar ve teknolojilerle çözümler üretmeye çalışacaklar. İK liderleri, RPA gibi teknolojik yatırımlarını dikkatli bir şekilde yöneterek şirketlerinin performansını artırmayı hedefleyecekler.
İç yetenek pazarları, çalışanların şirket içinde açık işlere, projelere ve ek işlere eşleştirilmesini sağlayan dijital platformlardır. Bu sistemler, mentorlarını listeler, kariyer yollarını destekleyen öğrenme fırsatları sunar. Forrester ve Gartner gibi küresel pazar araştırma şirketleri, iç yetenek hareketliliğine yapılan yatırımların 2023'te daha fazla meyve vereceğini belirtiyor.
İK liderleri, iş gücü planlaması ve diğer yetenek süreçlerini desteklemek için yetenek pazarlarından elde edilen verileri robotik süreç otomasyonu yardımıyla daha verimli kullanabilirler. Ayrıca, 2023'te daha fazla gelişmekte olan ve geçmişte yeterince kullanılmayan İK teknolojilerinin kullanılması bekleniyor. Bu teknolojiler arasında orkestrasyon araçları, çalışan portalları, bilgi yönetimi araçları ve vaka yönetimi araçları yer alıyor. Bu araçlar, İK liderlerinin çalışan deneyimini geliştirmelerine ve iş gücündeki temel beceri boşluklarını belirlemelerine yardımcı olabilir. Doğru şekilde uygulandığında, bu araçlar insan kaynaklarını daha stratejik faaliyetlere odaklanması için serbest bırakabilir.
İK ve Yapay Zeka Araçları
Boston merkezli Nucleus Research için yetenek edinme konusunda uzmanlaşmış bir araştırma yöneticisi olan Evelyn McMullen, iş gücündeki becerileri belirlemeye yardımcı olan robotik süreç otomasyonu ve yapay zeka tabanlı araçların daha fazla kuruluş tarafından kullanılabileceğini söylüyor. Bu teknolojiler, İK liderlerinin şirket performansını düşüren beceri eksikliklerini gidermelerine yardımcı olabilir.
Yeni çalışma modelleri daha yaygın hale geldikçe, teknolojinin hibrit çalışmayı desteklemede daha önemli bir rol oynayacağına inanılıyor. Ancak, İK liderleri, uzaktan çalışanların üretkenliğini izleme konusunda dikkatli olmalı ve çalışanların güvenini aşındırmamak için anlamlı ölçümlere öncelik vermelidir.
2023'te, işletmeler daha az kaynakla daha fazla iş yapmaya çalışırken, RPA ile yapay zekanın kullanımı İK alanında işe alım, iş gücündeki beceri boşluklarını belirleme, katılım anketi verilerinin analizi ve çalışanların sık sorulan sorularını yanıtlama gibi alanlarda büyüyecek.
Erin Spencer gibi insan kaynakları teknolojisi uzmanları, RPA ve yapay zekanın kullanımının, geleneksel demografik ve performans ölçümlerinin ötesinde çalışan verilerini analiz etmek için kilit bir unsur olacağını söylüyorlar. Bu da, İK departmanlarına, iş gücü verilerini beceri geliştirme, planlama, personel alımı ve daha fazlası gibi alanlarda önemli iş ve yetenek kararlarına rehberlik eden stratejik bir varlık olarak yardımcı olacak.
Bununla birlikte, ChatGPT gibi "üretken yapay zeka" araçları gibi yeni teknolojilerin uygulanmasıyla birlikte, bazı İK satıcıları tarafından yapay zekanın nasıl çalıştığına dair devam eden şeffaflık eksikliği, önümüzdeki yıllarda daha fazla düzenleyici ve yasal incelemelere yol açacaktır. Örneğin, Nisan 2023'te, New York Şehri'nde işverenlerin istihdam kararları için kullandıkları akıllı robotik süreç otomasyonu araçlarını bağımsız bir şekilde denetlemesini gerektiren bir yasa yürürlüğe girecek.
Bu nedenle, Eric Sydell gibi bazı uzmanlar, federal kılavuzların sunulmasıyla birlikte, akıllı süreç otomasyonu hakkındaki mevzuatın ve insanlığın yararına kullanımının nasıl amaçlandığı konusunda daha fazla netlik bekliyorlar.
Robotik Süreç Otomasyonu ile İK ve Çalışan Deneyiminde Artış
Uzmanlar, şirketlerin yöneticilerin zorlu ortamlarda liderlik etmek için gerekli becerileri ve dayanıklılığı geliştirmelerine yardımcı olmak için çevrimiçi koçluk ve öğrenme platformlarına başvuracağını ve iş yükünü hafifletmek için daha fazla yapay zeka ve diğer robotik süreç otomasyonu araçları kullanacaklarını düşünüyor. Bu, yönetim eğitimine ve ön saflardaki yöneticilerin desteklenmesine daha fazla odaklanmayı gerektiriyor. Şirketler, insanları bağlı, motive ve üretken tutmak için ön saflardaki yöneticilerin benzersiz ihtiyaçlarını anlamak ve işgücünün bu kritik bölümünü elde tutmak için verileri kullanacaklar.
2023'te İK stratejileri konusunda uzmanlar, çalışan deneyiminin bir iş stratejisi haline geldiğini ve İK silosundan çıkarılacağını belirtiyor. Çalışan deneyimini bir iş stratejisi haline getirmek, teknoloji sistemlerini RPA desteği ile çalışan deneyimi stratejileriyle uyumlu hale getirmeyi gerektirir. İK liderleri, 2023'te bireysel çalışan deneyimine odaklanan yeni teknolojilerden faydalanacak ve marka süreç otomasyonu, programatik iş reklamcılığı ve çalışanlar tarafından oluşturulan videolar gibi yaklaşımları kullanarak adayları çekecekler.
İşe alım liderleri, ilgi çekici bir aday deneyimi yaratma konusunda iki katına çıkmalı ve adayları kariyer sitesinde deneyimlemeleri için mobil cihazlar kullanmalıdır. Öğrenme ve gelişim fonksiyonları, 2023'te kişiselleştirilmiş, bağlamsal ve uyarlanabilir öğrenme deneyimleri yaratmaya odaklanacaktır. Bu, çalışanların tam olarak ihtiyaç duydukları bilgileri almalarına ve işlerini daha etkili bir şekilde yapmalarına yardımcı olacaktır.