Robotik Ofis

2024 yılında iş dünyasını yeni zorlukların yanı sıra giderek sertleşen bir rekbet bekliyor olmasına rağmen robotik süreç otomasyonu ve ofis otomasyon sistemleri ile dijital dönüşüme geçiş yapan kuruluşlar bu savaşta avantajlı olacak.

Evet, iş bir savaş ve Robotik Süreç Otomasyonu veya RPA bu savaşta operasyonel verimliliğinizi, esneklik kabiliyetinizi arttırarak askerlerinizi en az zayiatla konuşlandırmanızı sağlayan taktik bir unsur haline gelmiş durumda. Mevcut durum ve şartlar altında, bu kapsamlı RPA kılavuzunda şirketlerin 2024'te hayatta kalma mücadelelerinde niçin RPA'ya ihtiyaç duyduğunu incelenerek robotik süreç otomasyonunun gerçek dünyada nasıl kullanıldığı, gelecekteki potansiyel uygulamaları ve yararları ele alınmıştır. Buyrun:

RPA Nedir?

En temelden başlarsak, RPA, Robotik Süreç Otomasyonu'nun kısaltması olup buradaki "robotik" terimi mekanik robotları değil, bilgisayarda sanki bir insan o bilgisayarı kullanıyormuş gibi davranan yazılımları ifade eder. RPA, tekrar tekrar yapılan, manuel çaba gerektiren, kural tabanlı ve angarya görevleri otomatikleştirmek için kullanılır. RPA, insanların bilgisayar üzerinde çalışan programlardaki veya web uygulamalarındaki davranışlarını taklit eder. Bunu yapabilmek için de, kullanıcı arayüzüyle etkileşim, istemci sunucularına erişim veya HTML kodu irdeleme dahil bir dizi işlem yapar.

Tüm bunların neticesinde de, bu robotlar muhasebeye bağlanarak çıkışımızı verir! Şaka bir yana, robotlar işimizi elimizden almayacak. Ama, içimizdeki robotu bizden alarak, daha etkili ve stratejik çalışabilmemiz için bizim sağ kolumuz olabilirler. RPA'nın niçin şirketinize biçilmiş bir kaftan olduğunu öğrenmek için okumaya devam edebilirsiniz:

Niye RPA?


[ Ayrıca bakınız: RPA Firmaları ]


Giderek daha popüler bir hal alan RPA işletmeler tarafından çeşitli görevleri otomatize etmek için kullanabilmekte. Bunlar arasında toplu e-posta oluşturma, PDF'ler veya taranan dosyalardan veri çekme bilgi çıkarma, fatura oluşturma ve gönderme, çalışanların özgeçmişlerini doğrulama ve maaşları otomatikleştirme dahil birçok süreç yer alır.

Robotik Süreç Otomasyonu, işletmelerin daha fazla gelir elde etmelerine yardımcı olmak amacıyla satış operasyonlarını da otomatikleştirir. Bu sayede süreçler hızlanmanın yanı sıra daha doğru bir şekilde de yerine getirilmektedir. RPA, operasyonel satış faaliyetlerinin tamamını devralarak müşteri memnuniyetini arttırabilir.

RPA, işlem hacmi nedeniyle özellikle finans ve bankacılık sektöründe giderek daha fazla kullanılıyor. Robotik süreç otomasyonu çözümleri ayrıca hızlı bir şekilde uygulamaya alınabilen çok çeşitli avantajlara sahip. RPA ile ofis otomasyon sistemleri, manuel süreçlerdeki darboğazlara yönelik çeşitli faydalar sunabilmekte. RPA araçları ayrıca işletmenizin bulunduğu sektörde ölçeklenebilir bir performansı sürdürerek büyümesine de yardımcı olacaktır.

Robotik süreç otomasyonu veri yönetiminde harikalar yaratabiliyor. İş dünyasında, azalmak bir yana giderek daha da artan şaşırtıcı miktarda verilerle boğuşuyoruz. RPA'nın bugünkü iş dünyasında üretilen büyük veri hacmini bir araya getirip entegre etmesi ve incelemesi bizler için büyük bir avantaj.

İnsan kaynakları otomasyon sistemi ile süreç otomasyonu müşteri hizmetlerini iyileştirmek için de harika bir fırsat sunuyor. Sonuçta, bu ofis otomasyon sistemlerinin amacı insan müşteri hizmeti çalışanların yerine geçmek değil, aksine kapasitelerini arttırmak. Hali hazırda, telefonla, emaille veya web sitesindeki "Size nasıl yardımcı olabilirim?" baloncuğuyla gerçek bir kişiye ulaşamadığı için saçını başını yolan yeterince insan var. Müşterileri daha fazla kaçırmanın bir anlamı yok. RPA, müşteri hizmetlerinde çalışanlara yük olan rutin ve kolay görevleri otomatikleştirmenin gayet iyi bir yolu. Bu sayede, çalışanlar müşterilere daha iyi bir şekilde yardımcı olabilecek şekilde zaman kazanabiliyorlar. Bu ofis otomasyon sistemleri, müşteri profillerini güncelleyerek fatura bilgilerini çekebilir, ayrıca müşteri hizmetlerinde çalışanların zaman çalan diğer angaryaları da yerine getirebiliyor. İş süreçlerini basitleştirmek ve üretkenliği arttırmak isteyen birçok kuruluş robotik süreç otomasyonu araçları kullanmaktadır.

Neden Şirketler 2024'te Robotik Süreç Otomasyonuna İhtiyaç Duyacak

    Robotik Süreç Otomasyonu nedir, hatırlarsak: RPA, iş süreçlerinde tekrarlayan, kural tabanlı görevleri otomatikleştirmek için yazılım robotlarından yararlanma işlemidir. Bu (ro)botlar, çeşitli sistemlerdeki ve uygulamalardaki görevleri yerine getirmek üzere insan davranışlarını taklit eder... Solitaire açar, Instagram'da gezinir, kedi videoları izler!.. Pardon, bu son cümledekileri yapmaz.

    RPA Ekosistemi: Bir RPA ekosisteminde RPA çekirdek platformu, geliştirme ortamı ve bot etkinliğini yönetmek ve izlemek için orkestrasyon araçları dahil çeşitli bileşenleri bulunmaktadır. Bu bileşenler bir arada tutarlı bir otomasyon ortamını oluşturmaya yardımcı olmaktadır.

2024'ün Giderek Değişen, Dönüşüm Geçiren İş Dünyası

    İş dünyasını 2024'e özel çeşitli zorlukları bekliyor. Bu zorluklar arasında, savaş gibi dış etkenlere bağlı piyasa volatilitesi, enflasyon, politik belirsizlik ve dijital platformda giderek artan rekabet yer alıyor.

    Otomasyonun Rolü: Ofis otomasyon sistemleri ve robotik süreç otomasyonu bu zorluklara karşı stratejik bir hamle olarak kullanılabiliyor. RPA, bu zorluklar altında işletmelerin operasyonel verimliliği ve esnekliği arttırıp, maliyetleri azaltarak dijital dönüşüm sürecine ayak uydurmalarına yardımcı olacaktır.

2024 Yılı İçin Ofis Otomasyon Sistemleri İle Beklenen Avantajlar

    Artan Verimlilik: Robotik süreç otomasyonu sayesinde daha az FTE ile daha çok iş yapılabiliyor. McKinsey Digital'in raporuna göre ilk yıl %30 ila %200 arası bir ROI söz konusu. Buna ek olarak, Deloitte'nin bir araştırmasına göre RPA ile yapılan işlerde işin doğruluğunda %90 artış, verimlilike %86 artış ve mevzuat uyumunda da %90'lık bir artış görülüyor.

    Maliyet Tasarrufu: RPA ile ile ofis otomasyon sistemleri mali açıdan oldukça avataj sağlıyor. Tekrarlayan görevleri otomatikleştirerek ve insan etkileşimine duyulan ihtiyacı en az seviyeye çekerek işçilik maliyetlerinde ciddi bir azalma sağlıyor. Örneğin, Zaman Kazancı Değeri (VTG) hesabı açısından, uygulandığı görevde ilk yıl %900, ikinci yıl %2400'lük inanılmaz bir fayda sağlayabiliyor.

2024 ve Sonrasında Ofis Otomasyon Sistemleri

    Yapay Zeka Entegrasyonu: 2023'te ChatGPT'nin yarattığı devrim yıkıcı bir şekilde tüm sektörlere yayılıyor. GPT algoritmasının dayandığı büyük dil modeli teknolojisini iş modellerine dahil etmeyen, ChatGPT'nin gereksiz hale getirdiği manuel görevleri hala kendi çalışanlarına yaptırmakta inat eden şirketler 2024'ün çetin geçecek rekabetçi ortamında yaya kalmaya mahkum. Akıllı süreç otomasyonu'na entegre edilen ChatGPT bir CEO'nun dahi işinin %30'unu yapabiliyor. CEO'nuz iki bacağı ile bir kolunu tatile gönderebilir, ya da bilgi işlem departmanına söyleyerek mevcut robotik süreç otomasyonu araçlarına ChatGPT entegrasyonu isteyebilir.

 

[devam edecek...]


RobotikOfis'i takip edeyim

Select Language

RPA Feed 2

Besleme bulunamadı.

Bize ulaşın

Firmanızda hangi süreçlerin otomasyona uygun olduğunu öğrenmek için firmanızın web sitesini bize bildirerek kısaca "Şirketimize uygun RPA çözümleri hakkında bilgi almak istiyorum." diye email atmanız yeterli:

Sayfayı Paylaşayım