Robotik Ofis

Günümüzün hızla değişen teknoloji dünyasında, üretken yapay zeka (GenAI) adeta bir tsunami etkisi yaratırken, Autopilot ve Copilot ortaklığı sayesinde bu etki katlanarak artacak gibi duruyor. İş dünyası genelinde, çalışanların dörtte üçü GenAI araçlarını içerik oluşturma, fikir üretme ve verimliliklerini arttırma amacıyla kullanıyor. J.P. Morgan'ın analizlerine göre, önümüzdeki üç yıl içinde GenAI sayesinde iş gücü verimliliğinde ciddi artışlar söz konusu olacak.

Peki, bu potansiyeli bir üst seviyeye taşımak için ne yapılmalı? Süreç orkestrasyonu ve otomasyon, GenAI yeteneklerini karmaşık otomatik iş akışlarına entegre etmenin anahtarı olarak görülüyor. Bu entegrasyon sayesinde, her türlü iş sürecinin hızlanması, eşi görülmemiş bir değer yaratılması ve müşterilerle çalışanların çok daha pürüzsüz bir deneyim yaşaması hedefleniyor.

UiPath Autopilot™ sayesinde kişilerin bireysel verimliliği kurumsal değer yaratmaya doğru dönüşmeye başlamış durumda. UiPath Autopilot, yapay zekanın gücünü UiPath'in otomasyon yetenekleriyle harmanlayarak, kullanıcıların ürün ve hizmet alma niyetlerini hızlı ve güvenilir bir şekilde gerçeğe dönüştürüyor. Microsoft Build etkinliğinde duyurulan UiPath Autopilot ve Microsoft 365 için Copilot entegrasyonu, artık genel kullanıma sunulmuş durumda. Bu entegrasyon, UiPath Platformu'nun çoklu platform otomasyon yeteneklerini, Copilot aracılığıyla tüm Microsoft 365 kullanıcılarının hizmetine sunmakta.

UiPath Autopilot Nedir?

UiPath Autopilot, UiPath Platformu'na gömülü yeni bir dizi yapay zeka yeteneği olarak karşımıza çıkıyor. Çalışanların, basit ve yapay zeka destekli bir arayüz aracılığıyla iş akışları oluşturmasına, test etmesine ve uygulamalar arası eylemleri gerçekleştirmesine olanak tanıyarak, işlerini daha hızlı ve etkili bir şekilde tamamlamalarını sağlıyor. Autopilot, en gelişmiş akıllı belge işleme (IDP), kullanıcı arayüzü (UI) ve API otomasyonu özelliklerine sahip UiPath Platformu'nu temel almakta.


[ Ayrıca bakınız: RPA Firmaları ]


Global pazarlama ve iletişim ajansı Dentsu, uzun süredir UiPath müşterisi olarak, Autopilot kullanarak büyük bir atan ilk örnek şirketlerden. GenAI teknolojisini gecikmeden kullanmaya başlayan Dentsu, Autopilot'u şirket içi yazılım geliştiricilerin önündeki engelleri kaldırmak ve verimliliği arttırmak için kullanıyor.

UiPath Autopilot ve Copilot işbirliği, kullanıcılara benzersiz bir deneyim sunuyor.

Copilot for Microsoft 365, Microsoft Office uygulamalarında içerik üretimi için bütünleşik bir deneyim sunarken, UiPath bu gücü kurumsal sistemler, web/masaüstü kullanıcı deneyimleri, belgeler ve e-postalar genelinde görevleri ve süreçleri otomatikleştirerek genişletiyor. Bu entegrasyon iki şekilde gerçekleşiyor:

  1. Basit, sohbet içi uyarlanabilir kartlar aracılığıyla arka planda otomasyonları sorunsuz bir şekilde tetikleyerek, kullanıcıların Copilot ile sohbetlerine devam etmesine olanak tanıyor.
  2. Karmaşık karar verme ve sorun giderme süreçlerini UiPath Autopilot'a ve döngüdeki gerçek kişilere devrediyor. Bu durum, insanlar tarafından doğrulanması gereken iş akışlarında, karmaşık takip işlemlerinde ve/veya Microsoft 365 harici kurumsal yazılım bağlamında entegrasyon için gerekli olabilmekte. Autopilot tüm bu işlevleri sağlıyor.

Autopilot, Copilot deneyimini ek yeteneklerle güçlendirerek genişletiyor:

  • Uçtan uca otomasyon: UiPath Robotları, API üzerinden erişilebilir sistemler için UiPath Entegrasyon Hizmeti, belgeler ve e-postalar için UiPath akıllı belge işleme (UiPath IDP) ve UI otomasyonu kullanarak entegrasyonu zor sistemler için uçtan uca iş akışı yürütebilmekte.
  • En gelişmiş IDP: Sektörün önde gelen akıllı belge işleme (IDP) yeteneklerini Copilot iş akışına sorunsuz bir şekilde entegre etmek artık mümkün. UiPath IDP, belgeler ve yazışmalara özel geliştirilmiş yapay zeka modelleri üzerine inşa edilmiş olup, yüksek bir doğruluk ve güvenilirlik sunarak karmaşık sorgu otomasyonunu mümkün kılıyor.
  • Birleşik yapay zeka yönetişimi: UiPath Autopilot, uygulamalar, sistemler ve diğer büyük dil modelleri genelinde çalışarak GenAI deneyimini tek çatı altında toplayabilmekte. Autopilot, UiPath AI Trust Layer aracılığıyla işletmelere organizasyonlarındaki GenAI kullanımını izleme ve kontrol etme araçları sunarak, şirket verilerinin ve veri politikalarının güvence altına alınmasını sağlıyor.

Yapay Zeka Özellikli Copilot ve Autopilot ile Kredi Talebi İşleme

Copilot ve Autopilot entegrasyonun gücünü görmek için, büyük bir bankada çalışan Kerim adlı bir kredi görevlisini ele alalım. Her gün, Kerim'in gelen email kutusu kredi başvurularıyla dolup taşıyor. Belgeleri incelemek ve doğrulamak, birden fazla sistemden veri almak ve veri girişi yapmak, kutucukları işaretlemek gibi angaryalar eskiden işinin en zaman alıcı kısımlarından biriydi.

Neyse ki Kerim'in çalıştığı kurum, tüm bu süreci dakikalar içinde tamamlamak için UiPath'in Copilot entegrasyonunu kullanmaya başladı:

1. Kerim, Copilot'tan bugün gelen kredi e-postalarını özetlemesini istiyor. Copilot, Microsoft Graph'ı kullanarak Kerim'in e-postalarından kredi taleplerini çekiyor, müşteri kredi başvurularını özetliyor ve müşteri adı, kredi tutarı, gelir bilgileri ve banka hesap numaraları gibi önemli verileri bu emaillerden çekiyor.

UiPath Autopilot ve Copilot entegrasyonu ekran görüntüsü

2. Kerim, bir daire satın almak için kredi isteyen Ceren isimli bir müşterinin ilk kredi talebiyle başlıyor. Copilot, UiPath'ten 'Kredi Başvurusu Talebi' otomasyonunu uygun bir kart olarak seçip, başvuruyu göndermeden önce Kerim'den onay alıyor.

UiPath Autopilot ve Copilot entegrasyon örneği

3. Kerim, gönderimden sonra yapılacak daha fazla iş olduğunu bildiğinden bu süreci Microsoft Teams'deki UiPath Autopilot aracılığıyla sürdürüyor. Görüşme, sorunsuz bir şekilde UiPath Autopilot'a devrediliyor. Autopilot, Kerim'in piyasadaki rayiç fiyatları almasına, tavan oran rakamını saptamasına ve sonraki adımlarını hızla tamamlamasına yardımcı oluyor.

UiPath Autopilot ve Microsoft Copilot entegrasyonu

Copilot ve Autopilot birlikteliği sayesinde, tüm kredi süreci sadece birkaç dakika içinde tamamlanıyor. Kerim artık müşterilerin mali hedeflerine ulaşmalarına yardımcı olmak, iyi ilişkiler kurmak ve karmaşık sorunları çözmek gibi gerçekten keyif aldığı işlere odaklanmak için daha fazla zamana sahip.

UiPath Autopilot ve Copilot for Microsoft 365 entegrayonu hakkındaki video aşağıdan izlenebilir:

Cross-platform, tümleşik GenAI deneyimi

UiPath Kıdemli Ürün Direktörü Imran Aziz, Autopilot-Copilot akıllı süreç otomasyonu entegrasyonunun sağladığı değeri şöyle açıklıyor: "Kullanıcılara çalışma ortamlarında daha yakın olmak istiyoruz. Microsoft Office, Teams ve Copilot içerik oluşturmak ve iş arkadaşlarıyla işbirliği yapmak için harika. UiPath Autopilot ile Microsoft Office kullanıcıları Windows, Mac ve web genelinde görev otomasyonunu yönlendirebilir. Hedefimiz, iş dünyasında Autopilot'u herkese ulaştırmak."


RobotikOfis'i takip edeyim

Select Language

RPA Feed 2

Besleme bulunamadı.

Bize ulaşın

Firmanızda hangi süreçlerin otomasyona uygun olduğunu öğrenmek için firmanızın web sitesini bize bildirerek kısaca "Şirketimize uygun RPA çözümleri hakkında bilgi almak istiyorum." diye email atmanız yeterli:

Sayfayı Paylaşayım