Robotik Ofis

 

Bankacılık sektöründe robotik süreç otomasyonu (RPA), sadece süreçleri basitleştirerek değil aynı zamanda güvenliği de artırarak geleceği şekillendiren en yaygın teknoloji haline geldi.

RPA sistemleri, bankacılık ve finansal hizmet şirketleri tarafından en iyi müşteri deneyimlerini ve tekrar eden süreçleri otomatikleştirerek çalışanların verimlilik kaybından tasarruf etmek için gittikçe daha sık kullanılıyor.

Yapay zeka ve RPA tarafından desteklenen sanal bankacılık çözümleri, müşterilere hizmet seviyesini arttırmaları ve tüketicilerin işletmelerle etkileşim kurma yollarını değiştirmeleri için finans kuruluşlarına yardımcı olmaktadır.

RPA destekli mobil uygulamalar ve kurumsal düzeydeki yazılım çözümleri, hızla gelişen bu dijital alanda bankacılık ve finans firmaları için ideal bir fırsattır. Hizmet sağlayıcılara, verimliliği arttırmaları ve operasyonel etkinliği geliştirmeleri için geleneksel bankacılık teknikleriyle ilişkili zorlukların üstesinden gelmelerinde bu teknolojiler yardımcı olmaktadır.

Günümüzün son derece rekabetçi piyasasında ayakta kalabilmek için bankacılık firmalarının gelişmiş, dijital olarak desteklenen müşteri deneyimi yoluyla giderek artan müşteri beklentilerini tam anlamıyla karşılamaları gerekiyor.

Müşterilerin dijital taleplerini karşılayabilmek amacıyla RPA ve otomasyon teknolojilerinin en önemli avantajlarına ve kullanım durumlarını incelemek faydalı olacaktır. RPA yazılımına ve gelişmiş süreç otomasyonu çözümlerine yatırım yapmayı planlayan kuruluşların bu konuya özellikle odaklanması gerekiyor.

İlk olarak, robotik süreç otomasyonunun bankacılık sektörü için önemini ele almalı.

RPA olarak bilinen robotik süreç otomasyonu, insanların bilgisayar başındaki davranışlarını taklit eden ve dijital platformlarla iletişim kuran yazılım robotlarının oluşturulmasını, kullanılmasını ve kontrol edilmesini kolaylaştırıyor.

Bankacılık bağlamında robotik süreç otomasyonu, bankacılık faaliyetlerini insan denetimi olmadan başarılı bir şekilde yürütmek için kural tabanlı otomatik iş akışları sayesinde manuel bankacılık prosedürlerini otomatikleştirir.

RPA botları, yalnızca genel süreçleri iyileştirmekle kalmayıp aynı zamanda tüm insan hatası olasılıklarını ortadan kaldıran insan dijital etkileşimlerinin derinlemesine incelenmesine dayalı olarak kullanılabilir. Robotik süreç otomasyonu, eskiden banka personeline yük olan bir dizi arka ofis görevinin tamamlanması için gereken süreyi de kısaltmıştır.

Bankalar, bu yorucu ve elle yapılan süreçlerin çoğunu bilgisayarlara aktararak insan müdahalesi ihtiyacını önemli ölçüde azaltmıştır. Bunun performans ve verimlilik seviyelerinden personel sorunlarına kadar hemen her konu üzerinde etkisi büyüktür.

Bankacılıkta RPA sayesinde, herhangi bir uygulama veya sistemle insanların yaptığı gibi etkileşim kurmak için otomatik süreçler kullanılabilir ve günün her saati sürekli, güvenilir ve doğru bir şekilde çalışabilmek gibi ek bir avantajları vardır.
 

Neden RPA ile bankacılıkta süreç otomasyonu?

Bankacılık sektöründe, uğraştırıcı işlemleri düzenlemek ve otomatikleştirmek için sıklıkla RPA kullanılmaktadır. RPA, eskiden personel verimliliğini azaltan arka ofis görevlerinin sayısını da önemli ölçüde azaltmıştır. Bankalar, bu manuel, tekrarlayan süreçlerin çoğunu otomatikleştirerek insan kaynaklarına olan bağımlılıklarını azaltmaktadır. Performans ve verimlilik seviyelerinden personel sorunları ve maliyetlere kadar her şey dijital dönüşümden doğrudan etkilenmiştir.


Finans Sektöründe RPA Kullanım Örnekleri Neler?

Finansal hizmet şirketlerinin neden RPA teknolojilerine ihtiyaç duyduğuna dair bazı güçlü argümanları özetledikten sonra, aynı teknolojinin en önemli kullanım alanlarını inceleyelim:

Müşteri desteği

Müşteri memnuniyetini arttırmak, iş başarısı için gayet önemlidir. RPA botları, bankacılık sektörü için iş yükünü ve gelen sorguları önemli ölçüde azaltır. Çok sayıda günlük işlem trafiğini yönetmeye ve hızlı yanıt vererek müşteri hizmetlerini geliştirmeye yardımcı olur.

Müşteri kazanma

Çeşitli belgelerin manuel olarak doğrulanması gerektiğinden dolayı bir banka müşterisini kazanabilmek çok uzun zaman almaktadır. RPA, KYC belgelerindeki verileri çıkarmak için optik karakter tanıma özelliğini kullanarak bu işlemi önemli ölçüde basitleştirebilir. Müşterinin form doldurarak verdiği bilgiler daha sonra bu verilerle karşılaştırılabilir.

Hindistan'daki en büyük bankacılık müşterilerinden biri için Aadhar maskeleme sürecini basitleştiren AutomationEdge bu amaçla fazlasıyla yardımcı olabilir.

Kara Para Aklamayı Önleme (AML) ve Müşterini Tanı (KYC)

Hem KYC hem de AML oldukça fazla verinin işlenmesini gerektiren süreçlerdir. Bu nedenle RPA bu işlemler için en uygun çözümü sunar. Geleneksel bankacılık çözümleriyle karşılaştırıldığında, RPA uygulamasının sıkıcı işlemleri otomatikleştirerek ve hileli bankacılık faaliyetlerini tespit ederek zamandan ve paradan tasarruf etmede son derece etkili olduğu kanıtlanmıştır.

Kredilerin işlenmesi

Kredilerin onaylanması geleneksel olarak sıkıcı ve yavaş bir süreçtir. Bankalar bu prosedürü kısmen otomatikleştirmiş olsalar da, RPA sayesinde bu süreç daha da hızlandırılarak işlem süresi 10-15 dakika gibi rekor bir süreye indirilmiştir.

Hesap Kapatma

Bankaların her ay ele alması gereken hesap kapatma taleplerinin hacmi oldukça büyüktür. Sorunlardan biri, müşterinin gerekli belgeleri sunamamasıdır.

Robotik süreç otomasyonu, tüm bu hesapları zahmetsizce takip ederek ve müşterilere gerekli evrakları sunmaları konusunda otomatik mesajlar ve ekstra bildirimler göndererek bankaların bu sorunu ele almasını sağlar.


[ Ayrıca bakınız: RPA Firmaları ]


 

RPA'nın Bankacılıktaki Faydaları Nelerdir?

RPA uygulamasına duyulan ihtiyacı açıklığa kavuşturduktan sonra, şimdi de aynı uygulamayı bankacılık sektöründe hayata geçirmenin faydalarını inceleyelim:

Operasyonel etkinlikte artış

RPA düzgün bir şekilde sisteme kurulur kurulmaz, bankalar ve diğer finans kuruluşları işlemlerini hızlandırabilir, üretkenliği arttırabilir ve prosedürlerini kolaylaştırabilir.

Maliyet etkinliği

Maliyet düşürme, her sektörde olduğu gibi bankacılık sektöründe de oldukça önemlidir. Bankalar ve diğer finans kuruluşları otomasyon kullanarak işlem maliyetlerinden ve zamandan yüzde 25 ila 50 arasında tasarruf edebilmektedir.

Risk ve uyumluluk hakkında raporlama

Bankacılıkta RPA, her bir prosedür için eksiksiz bir denetim sağlayarak şirket riskini azaltmaya ve yüksek süreç uyumluluğunu sürdürmeye yardımcı olur.

Hızlı uygulama ve daha hızlı işleme

RPA araçlarının bankacılık prosedürlerini otomatikleştirmeye yönelik sürükle-bırak özelliği sayesinde otomasyon iş akışlarının geliştirilmesi kolaylaşarak, çok az kodlama ile (veya hiç kodlama olmadan) yönetilebilir.

Eski verileri kullanarak iş genişletme

Bankalar ve finansal hizmetler sektörü, RPA sayesinde hem yeni hem de eski verileri kullanarak süreçler arasındaki boşluğu kapatabilmektedir. Bu tür bir veri eldesi ve tek bir sistemde bir araya toplama olanağı sayesinde, bankalar işlerini büyütmek için daha hızlı ve daha doğru raporlar hazırlayabilmektedir.

Yüksek ölçeklenebilirlik

Yazılım robotları son derece ölçeklenebilir olduklarından dolayı bankalar yoğun iş saatlerinde daha fazla robot ekleyerek büyük hacimlerdeki işleri hızlı bir şekilde yönetebilir.

Ayrıca, RPA'nın bankacılıkta kullanılması sayesinde zaman alan görevlerden el çektirilen çalışanlar iş geliştirmek için yaratıcı yöntemlere daha fazla odaklanabilirler.

Kullanılabilirlik

İster insan hatasını azaltmak ister makul bir fiyata yüksek doğruluk elde etmek için olsun, robotlar haftanın her günü, günün her saati görev almaya hazır durumdadır. Bu nedenle hemen her bağlamda kullanıma uygundurlar.

Daha hızlı uygulama

Bankacılıkta RPA teknolojisi, bankacılık faaliyetlerini otomatikleştirmek için sürükle ve bırak yöntemi sunarak otomatik iş akışlarının uygulanmasını ve sürdürülmesini kolaylaştırmaktadır.


Son Not

Evet, bankacılığın geleceği RPA üzerinde yoğunlaşıyor. Ancak, dürüst olmak gerekirse, firmalar henüz bu büyük değişime hazır değil. Yapay zeka dünya çapında kullanılıyor olmakla beraber, teknolojinin bankacılık alanında geniş çapta yaygınlaşması ve gelişmesi zaman alacak.

Önümüzdeki üç yıl içinde, bilişsel teknolojiye yönelik küresel harcamalarda %50'den fazla bir artış bekleniyor olup, sektöre hakim olmak isteyen tüm bankalar için akıllı süreç otomasyonu ile yapay zekanın gizli bir silah olması kaçınılmaz.

Müşteri odaklı strateji doğrultusunda, izole edilmiş, silolara ayrılmış, eski insan odaklı operasyonları geride bırakamayan eski kafalı bankaların aksine, bu teknolojileri bütünsel bir şekilde pazarlayan ve kullanan ilk bankalar teknolojiye en hazır bankalar olacaktır. Ve bu teknolojiyi erken benimseyenler gerçekten de ellerindeki otomasyon kılıcıyla pazara hükmeden yeni pazar liderleri olacaktır.

Yeni başlayanlar için RPA hakkında bilgilenme makaleleri


[ Ayrıca bakınız: ]


Robotik süreç otomasyonu nedir?

Akıllı süreç otomasyonu nedir?

Robotik süreç otomasyonunun işletmelere faydaları

En İyi 10 RPA Çözümü

Küçük İşletmelerde Robotik Süreç Otomasyonu için 5 İpucu

 

 

 


RobotikOfis'i takip edeyim

Select Language

RPA Feed 2

Besleme bulunamadı.

Bize ulaşın

Firmanızda hangi süreçlerin otomasyona uygun olduğunu öğrenmek için firmanızın web sitesini bize bildirerek kısaca "Şirketimize uygun RPA çözümleri hakkında bilgi almak istiyorum." diye email atmanız yeterli:

Sayfayı Paylaşayım