Robotik Ofis

Havacılıktaki büyük miktardaki verileri toplayıp işleyerek havayolu otomasyonu ile bilgiye dönüştürmek için robotik süreç otomasyonu kullanmak bir ihtiyaç.

En iyi çözümlerden biri, Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) kullanarak rutin, kural tabanlı görevleri insanlardan alarak akıllı yazılımlara ([ro]botlara) vermek. Bu sayede, havayolu çalışanları rutin işler arasında kaybolmak yerine daha stratejik işlerde daha verimli sonuçlar elde edebilirler. Ayrıca, sivil havacılıktaki sayısız günlük görevlerin ve kontrol listelerinin tutarlı ve doğru bir şekilde ele alınması için RPA tam bir biçilmiş kaftan.

Havayolu otomasyonu için RPA kullanımı

Havacılık sektörü, artan miktarda veri girdisi ile uğraşırken manuel, zaman alıcı görevleri azaltmak için otomatikleştirilmiş ve dijitalleştirilmiş çözümlere ağırlık veriyor. Geçen yıl, küresel Robotik Süreç Otomasyonu kullanımı sivil havacılıkta yaklaşık 150 milyar TL'lik bir pazara ulaştı.

RPA teknolojisindeki modern gelişmeler, GPT-4 gibi yapay zeka ve makine öğrenimi yeteneklerinin entegrasyonu ile birlikte giderek artıyor. Bu entegrasyon, havacılık sektöründe yönetim ve operasyon planlamasına yönelik  akıllı kararlar verebilen ve daha iyi bilişsel yeteneklere sahip yazılım botları üretilmesine olanak tanımış durumda. Havacılık sektöründe, havaalanı yönetimi, bilet rezervasyonları, kalite güvencesi, müşteri ilişkileri, uçak navigasyonu, hava trafik kontrolü ve daha birçok temel iş alanını otomatikleştirmek için artık yazılım botlarından yararlanılıyor.


Havayolu şirketlerinde otomasyon sistemleri


[ Ayrıca bakınız: RPA Firmaları ]


Havacılık sektöründe RPA kullanımının en belirgin faydalarını şöyle sıralayabiliriz:

  • Daha yüksek müşteri memnuniyeti
  • Etkili kalite yönetimi sayesinde artan ürün ve hizmet kalitesi
  • Daha doğru sonuçlarla asgari hata
  • Durmaksızın çalışarak azami üretkenlik ve verimlilik
  • Yönetmeliklere tam uyum ve güvenlik
  • Güncel girdi çıktı muhasebesiyle mali denetime her zaman hazır olma
  • Sürekli güncellenen kayıtlar sayesinde en doğru ve güncel bilgilere erişim


Havacılık sektöründe RPA örnekleri

Havayolu otomasyonu için kullanılan RPA, farklı idari departmanlar ve süreçler için bakım, finans, kargo, test ve uçuşa uygunluk dahil olmak üzere çeşitli işlemleri ele alarak üretkenliği ve kaliteyi arttırabilmekte. Havacılık işletmelerinde RPA kullanıma yönelik en iyi uygulamaları aşağıda bulabilirsiniz:

Sivil havacılık idari işlerinde RPA

Sivil havacılık, farklı gereksinimlere sahip birçok idari departmana ve sürece sahip olup, bir departmanda çeşitli yazılımlar tarafında değişen uyumluluk gerekliliklerine sahip çok sayıda çıktı söz konusudur. RPA botlarından oluşan bir iş gücü, bu çeşitli sistemlerin entegrasyonu için kullanıldığında, verileri sistemler arasında rahatlıkla aktararak yetkili personelin kolaylıkla erişebileceği bir şekilde düzenleyebilir.

Havacılık belgeleri arasında bakım kayıtları, araç kutusu ve kontrol kartları, tedarikçi faturaları, sürüm notları, iş paketleri dahil uçak servis kayıtları, seyahat belgeleri ve uygunluk sertifikaları yer almaktadır. Robotik süreç otomasyonu, bu noktada belgeleri otomatik olarak sıralayarak güncel tutar, insan hatasını en aza indirir ve güncel bilgilerin havayolu otomasyonu sayesinde hatasız bir şekilde gönderilmesini temin eder. 

Gelir gider yönetiminde havayolu otomasyonu

Havayolları, dünya genelinde yüzlerce seyahat acentesi ile ortaklık kurduğundan bilet satışı işlemleri oldukça karmaşıktır ve gelir yönetimini zordur.

Havayolları, dünyanın her yerinden gelen fatura listelerini, genellikle zaman alıcı manuel işlemlerle işlemek zorunda kalır. Faturalama süreci, bilet ücretleri ile çeşitli acenteler tarafından toplanan miktar arasında herhangi bir tutarsızlık olmamasını sağlamak için dikkatli bir kontrole tabi tutulur.

İşte bu noktada, robotik süreç otomasyonu yazılım botları, aşağıdaki gibi faturalandırma işlemlerini otomatikleştirerek iş yükünü azaltabilir:

  • Faturaların toplanması, onaylanması ve kaydedilmesi
  • Standart formda gelmeyen fatura verilerinin yeniden biçimlendirilmesi
  • Hesaplarla ve tedarikçi ekstrelerinin karşılaştırılması
  • Ödemelerin doğrulanması ve mükerrer ödeme kontrolü
  • Borç kontrolü

Bu otomasyon, işlemlerdeki doğruluğu arttırarak gelir kaybını önlemektedir.

Havayolları şirketlerinde müşteri ilişkileri otomasyonu

Havayolları, son zamanlarda yaşanan gecikmeler, sıkışık koltuklar, kayıp bagajlar ve problem çıkaran yolcular gibi pek çok sorundan ötürü müşteri şikayetleriyle başa çıkmada zorlanmaktadır. Sadece geçen yıl, ABD'deki havayollarına 100 binden fazla şikayet gelmiş olup, önceki yıla göre şikayetlerde beş katlık bir artış söz konusudur. Bu şikayetlerin ele alınması hem zaman alıcı hem de rutin bir işlemdir.

RPA yazılım botları, havacılık sektöründe müşteri memnuniyetini arttırmaya yardımcı olabilecek çok sayıda görevi yerine getirebilir. Bu görevler arasında, şikayetleri otomatik olarak okumak, şikayet kayıtları oluşturmak ve önem derecesine göre sıralamak, acil eylem gerektirenleri işaretlemek, şikayet kategorilerini tanımak ve doğru departmana veya çalışana otomatik olarak göndermek yer almaktadır.


[ Ayrıca bakınız: ]


Havayolu şirketleri, personelin yetersiz olduğu durumlarda cevapsız kalan şikayetlerin sayısını azaltarak müşteri memnuniyetinde belirgin bir artış sağlayabilir. RPA botları, müşteri şikayetlerinin hızlı ve doğru bir şekilde çözülmesine yardımcı olarak, müşteri memnuniyetini arttırdığı için havayolu şirketlerinin rekabet gücünü de artırabilir.

Hava trafik kontrolünde robotik süreç otomasyonu

Hava trafik kontrolündeki kötü yönetim, yolcu gecikmelerine neden olarak işletme maliyetlerini artırıyor. The Economist, geçen yıl Avrupa ekonomisine yaklaşık 20 milyar dolara mal olan uçuş gecikmelerinin ve iptallerin diğer faktörlere kıyasla yaklaşık iki kat daha fazla gecikmeye neden olduğunu tahmin ediyor.

RPA teknolojisi, makine öğrenimi sayesinde uçakların uçuş verilerini gerçek zamanlı olarak aktarılmasında kullanılabilir. Bu sayede, uçakların iniş yapmadan önce en verimli ve güvenli mesafeyi otomatik olarak hesaplamasını sağlayarak hem güvenli iniş yapabilen uçak sayısını arttırır, hem de güçlü karşı rüzgarlar gibi öngörülemeyen durumlardan kaynaklanan çarpışma olasılığını en aza indirir. Havayolu otomasyonu sayesinde, işletme maliyetleri azalır ve müşteri memnuniyeti artar.

RPA ile havayolu ekip planlaması

Havayolu şirketleri, verimli bir ekip planlaması için yarım yüzyılı aşkın bir süredir uğraş veriyor. Ekip seyahatlerini planlamak için, çalışan sözleşmeleri, birlik hükümleri, güvenlik düzenlemeleri, son uçuşun tarihi ve saati, uygun olup olmama ve deneyim gibi çok sayıda değişkenle aynı anda uğraşmak zorunda kalıyorlar.

RPA yazılımları ile sağlanan havayolu otomasyonu, İK dosyalarına otomatik olarak bağlanarak çalışan sözleşmesi bilgilerini, zaman çizelgelerini ve diğer hususları toplamak için kullanılabilir. Bu sayede havayolu şirketleri, herhangi bir uçuş için en uygun ekibi seçebilir ve zaman planlama sorunlarının üstesinden kolayca gelerek güvenlik ve sendika şartnamelerine tam uyum sağlayabilirler.

RPA ile uçak bakımında havayolu otomasyonu

Uçak bakımı, havacılık sektöründe hayati bir öneme sahiptir. Günlük kontrol listelerinin tamamlanması, tekrarlanan iş yükünün yanı sıra mühendislerin gerçekleştirmesi gereken rutin işler birçok departman için zorlu bir görevdir. Bu birikmiş iş yükü, havayolu gecikmelerine ve verimlilik kaybına yol açar.

RPA yazılımları, bu sürecin kolay atlatılmasını sağlayarak iş yükü artmış bakım departmanlarına aşağıdaki noktalarda yardımcı olur:

  • Uçak ve bakım bilgilerini birbirine bağlayan komut dosyaları yardımıyla gerçek zamanlı bilgi transferi
  • Mühendisleri odaklanmaları gereken konular hakkında bilgilendiren uygun kontrol listeleri oluşturma
  • Tüm kontrollerin uygun personel tarafından zamanında ve minimum sürede, kaynak israfı olmaksızın sağlama
  • Uyumluluk ve risk yönetimi için tedarikçi kontrolleri
  • Uçak parçaları için stok seviyelerini izleyerek, doğru miktarlarda sipariş verme
  • Siparişten teslimata kadar gönderi ilerlemesi hakkında otomatik bildirimler sayesinde tedarik zinciri etkinliğini arttırma

Müşteri memnuniyeti için havayolu otomasyonu kullanımı

ABD'de, Ocak ve Temmuz arasında gerçekleşen yaklaşık 130 bin uçuş iptali, pandemi öncesi dönemdeki seviyeleri aştı. Bu yüksek hacimli iptaller, havayolu acenteleri ve havalimanları için hızlı hareket etmeyi gerektiriyor. Yolcular, gecikme ve iptaller hakkında hızlı bir şekilde bilgilendirilmeli ve ani değişikliklerin farkında olmalıdır. Bu değişiklikler, kapı değişiklikleri veya uçağa biniş saatlerindeki güncellemeler gibi yolcuların uçuşlarını etkileyebilir.

Havayolu otomasyonu, birden fazla uygulama arasında otomatik bilgi alışverişi yaparak, yolculara en son güncellemeleri aktarabilir. Bu bildirimler, RPA ile otomatik push bildirimleri veya e-postalar hazırlayarak gönderme ve kapı değişikliği bildirimi şeklinde olabilir.

Yönetmeliklere uygunluğun sağlanması için yazılım botları kullanımı

Havayolu şirketleri için uyum sağlama, işlerin doğru bir şekilde yürütülmesi ve müşteri memnuniyeti sağlama açısından kritik önem taşır. RPA, bu süreçleri hızlandırırken hatasız bir şekilde çalışır, böylece işletmeler daha verimli hale gelir. Havayolu şirketlerinin günümüzde rekabet avantajı elde etmek ve zorlu düzenlemelere uyum sağlamak için RPA teknolojisini benimsemeleri şarttır.

Havacılık sektöründe faaliyet gösteren havayolu şirketleri, Sivil Havacılık Otoritesi veya Avrupa Havacılık Güvenliği Ajansı gibi düzenleyici kurumların uyum gereksinimlerine uymak zorundadır. Ancak, bu görev oldukça zaman alıcıdır ve çalışanları diğer işlerden uzak tutar. Bu nedenle, RPA teknolojisi havayolu şirketleri için büyük bir avantaj sağlar.

RPA, süreçlerin yürütülmesinde yüksek doğruluk sağlayarak işletmelerin hızlı ve etkili bir şekilde uyum sağlamasına olanak tanır. Bu uyum gereksinimlerinin bir kısmı; belgelerin doğrulanması, doğru risk belirleme, değerlendirme ve yönetim prosedürlerinin uygulanması, İK işlevlerinin ve çalışan işe alım süreçlerinin otomatikleştirilmesi ve üniforma, koruyucu ekipman ve ilgili diğer ekipman siparişi verilmesi gibi işlemleri içermektedir.

Havayolu şirketleri için RPA kullanmak zorunlu hale gelmektedir, çünkü bu teknoloji, uyum gereksinimlerine uyum sağlamak için gereksiz zaman kaybını önlemeye ve çalışanları diğer görevlere odaklamaya yardımcı olur.

Havayolu şirketlerinin RPA kullanması, işletmelerin operasyonel verimliliğini artırarak rekabet avantajı sağlamasına yardımcı olur. Bu nedenle, RPA'nın hayati önem taşıdığı belirli süreçleri belirlemek ve uygulamak, işletmenin başarısı için önemlidir. Ayrıca, havacılık sektöründeki sıkı düzenlemelere uymak için hızlı ve doğru bir şekilde hareket etmek gerektiğinden, RPA bu alanda da kritik bir havayolu otomasyonu aracı niteliğindedir.

 


RobotikOfis'i takip edeyim

Select Language

RPA Feed 2

Besleme bulunamadı.

Bize ulaşın

Firmanızda hangi süreçlerin otomasyona uygun olduğunu öğrenmek için firmanızın web sitesini bize bildirerek kısaca "Şirketimize uygun RPA çözümleri hakkında bilgi almak istiyorum." diye email atmanız yeterli:

Sayfayı Paylaşayım