RPA Pazar Raporu verilerine göre Sektör 2030'a kadar %22,5 YBBO ile 18,69 Milyar Dolara Ulaşacak
"Bileşen Türüne, Sürece, Uygulamaya, Dağıtıma, Organizasyon Boyutuna ve Son Kullanım Sektörüne Göre Robotik Süreç Otomasyonu Pazarı - Küresel Fırsat Analizi ve Sektör Tahmini 2022-2030" raporu ResearchAndMarkets.com tarafından yayınlandı.
Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) Pazar büyüklüğü 2021 yılında 2,27 milyar ABD doları olarak değerlendirilirken, 2022-2030 tahmin dönemi için %22,5'lik bir YBBO ile 2030 yılına kadar 18,69 milyar ABD dolarına ulaşacağı tahmin ediliyor.
Robotik Süreç Otomasyonu pazarının büyümesini sağlayan verimli ve sorunsuz çalışma talebindeki artış gibi faktörlerin bir sonucu olarak Robotik Süreç Otomasyonuna (RPA) yönelik küresel talep artmıştır. BFSI ve telekom sektörlerinde RPA araçlarının kullanımının artması da RPA pazarının büyümesine katkıda bulunuyor.
Bununla birlikte, RPA yazılımlarının yüksek fiyatları ve kalifiye işgücü sıkıntısı pazarın büyümesini engelliyor. Yine de, insan farkındalığına sahip yapay zeka sistemlerine ve daha akıllı robotların geliştirilmesine yönelik artan ilgi sayesinde, önümüzdeki on yıl içinde Robotik Süreç Otomasyonu pazarında faaliyet gösteren kilit oyuncular için geniş fırsatlar doğması bekleniyor.
RPA Sektörü Dinamikleri
Motivasyon
- RPA Destekli Kendi Kendine Öğrenen Sohbet Robotlarının Giderek Daha Çok Benimsenmesi ve Geliştirilmesi
- Yapay Zeka, Bulut ve Makine Öğrenimi Gibi İleri Teknolojilerin Benimsenmesindeki Artış
- Tüketici Taleplerini Karşılamak üzere RPA Gelişmeleri ve Yenilikleri
- Derin Öğrenme ve Sinir Ağlarının Benimsenmesindeki Artış
Kısıtlamalar
- Yüksek Nitelikli İnsan Gücü Eksikliği ve Siber Güvenlik Tehditleri
Fırsatlar
- İnsana Duyarlı Yapay Zeka Sistemlerine ve Daha Akıllı Robotların Geliştirilmesine Yönelik Artan İlgi
Sektörel Segmentlere Genel Bakış
Küresel robotik süreç otomasyonu (RPA) pazarı bileşen, süreç, uygulama, dağıtım, kuruluş büyüklüğü, son kullanım endüstrisi ve bölge temelinde segmentlere ayrılmıştır.
- Bileşene göre pazar, yazılım ve hizmetler olarak sınıflandırılmaktadır.
- Sürece göre, pazar otomatik çözümler, karar destek ve yönetim çözümleri olarak bölümlere ayrılmıştır.
- Uygulamaya göre, pazar yönetim ve raporlama, müşteri desteği, veri taşıma ve yakalama çıkarma, analiz ve diğerleri olarak kategorilere ayrılmaktadır.
- Yerleşim açısından, pazar bulut ve şirket içi olarak ikiye ayrılır.
- Kuruluş büyüklüğüne göre, pazar büyük işletmeler ve küçük ve orta ölçekli işletmeler olarak ikiye ayrılır.
- Son kullanıcı endüstrisine göre, pazar BFSI, sağlık ve eczacılık, üretim, telekom ve BT, perakende ve tüketim malları, seyahat ve konaklama, ulaşım ve lojistik, enerji ve kamu hizmetleri, iletişim ve medya ve eğitim ve diğerleri olarak ikiye ayrılır.
- Bölge bazında pazar Kuzey Amerika, Avrupa, Asya-Pasifik ve Diğerleri olarak bölümlere ayrılmıştır.
Bölgesel Analiz
Kuzey Amerika'nın 2030 yılına kadar baskın bir paya sahip olacağı öngörülmektedir.
Kuzey Amerika, küresel Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) pazarına hakim olup, tahmin dönemi boyunca pazarda hakimiyetini sürdürmesi beklenmektedir. Bu durum, Xerox Holdings ve UiPath gibi köklü piyasa oyuncularının varlığı ve bilgi teknolojisi (BT) sektöründe robotik süreç otomasyonuna (RPA) yapılan yatırımların artması gibi faktörlere bağlanmaktadır. Buna ek olarak, BFSI ve otomotiv sektörlerinde RPA araçlarına yönelik artan talep de RPA pazarını ileriye taşımaktadır.
Önemli Pazar Oyuncuları
RPA pazar raporu araştırmasına göre aşağıdaki şirketler gelişmekte olan ve etkin kilit oyuncular arasında yer alıyor:
- UiPath, Inc
- Automation Anywhere
- Blue Prism Ltd.
- Nice Ltd.
- Pega System
- Kofax Inc.
- NTT-AT
- EdgeVerve System
- HelpSystems
- WorkFusion, Inc.
Son Gelişmeler
Ekim 2022
Automation Anywhere, otomasyonu herkes için erişilebilir hale getirerek iş dönüşümünü hızlandırmak üzere tasarlanan Otomasyon Başarı Platformu'nu hayata geçirdi.
Ekim 2022
Pegasystems, Pega'nın akıllı otomasyon platformu için robotik süreç otomasyonu (RPA) düşük kod yazma ortamı olan Robot Studio'nun en son sürümünü duyurdu.
Haziran 2022
NICE, sorunsuz bir kullanıcı deneyimi için NEVA'nın (NICE Employee Virtual Attendant) yeteneklerini genişleten NICE Robotik Süreç Otomasyonu (RPA) sürüm 7.7'yi piyasaya sürdü.
Mayıs 2022
BluePrism, masaüstü otomasyon çözümü Blue Prism Desktop'ı piyasaya sürdü. Blue Prism Desktop, yönetişim ve güvenlik riskleri de dahil olmak üzere insan etkileşiminden kaynaklanan operasyonel güvenlik açıklarına karşı koruma sağlamaya yardımcı oluyor.
Mayıs 2022
UiPath, bankalara ve kredi birliklerine otomasyon sağlamak üzere Finastra'nın bulut platformunda 'Automation in a box' yönetim hizmetini duyurdu.