Çalışanlar İçin Robotik Süreç Otomasyonu Rehberi: RPA Kullanım Alanları ve İşinizi Botlardan Nasıl Koruyabilirsiniz?
A Guide to Robotic Process Automation For the Average Worker: RPA Use Cases, and How to Keep Your Job Safe from Bots
Yazar: Zachary Williams
İnsanlar işlerini kaybetme riski konusunda pek çok endişe ve korkuya sahip. Hızla değişen teknolojik ortamda ortalama bir çalışanın kaderi ne olacak? Robotik süreç otomasyonu (RPA) insan çalışanları gereksiz hale mi getirecek? RPA herkesin işini elinden mi alacak? Gerçek şu ki otomasyon, farklı kategorilerde çeşitli rollerin büyümesini ve ortaya çıkmasını kolaylaştırmaktadır. ortaya çıkan bu yeni iş fırsatlarını ancak RPA'nın sunduğu fırsatlara hazırlıklı olan bireyler kapabiliyor.
Konuyla ilgili biri olarak sizin hedefiniz, işyerinde otomasyon nedeniyle artık size gerek duyulmayacağı endişesini besleyip büyütmek yerine, RPA ve diğer yeni teknolojiler hakkında bilgi sahibi olarak öğrenme eğrinizi geliştirmek ve optimize etmek olmalıdır.
Gelecek, dönüşüme karşı koyanlara değil, dönüşümü benimseyip kucaklayanlara ait. Robotik süreç otomasyonu sizi daha üretken, verimli kılmak ve daha keyifli bir işe odaklanmanızı sağlamak için burada. Bu teknoloji aynı zamanda işletmelerin süreçlerini optimize etmelerine ve böylece kârlılıklarını arttırmalarına yardımcı oluyor.
Bu kısa sürede okunabilen kitabın amacı, size robotik süreç otomasyonunun faydaları, mevcut işler ve süreçler üzerindeki etkileri ve mevcut teknolojik ortama nasıl ayak uydurabileceğiniz hakkında bilgi sağlamak.
Kitabın Künyesi:
Orijinal adı: A Guide to Robotic Process Automation For the Average Worker: RPA Use Cases, and How to Keep Your Job Safe from Bots
Yazar: Zachary Williams
Dili: İngilizce
Sayfa: 78 sayfa
Basım: Kindle Sürümü
Yayın tarihi: Aralık 2019
Satın alma linki: https://www.amazon.com.tr/Robotic-Process-Automation-Average-Worker/dp/1673981208/
İÇİNDEKİLER
Introduction
So what is RPA?
Do we have different types of RPA?
So how did RPA evolve?
RPA Adoption
Sourcing RPA
Chapter 2: Why RPA?
Chapter Summary
RPA Predictions
Impact of RPA on Back-office Activities
Why is RPA beneficial?
RPA Implementation
Why would a typical office consider RPA?
Advantages of RPA
Benefits to Customer Experience
Benefits for Analytics
Benefits to the Human Resource Department
Benefits to the Technology Department
Benefits to Compliance
Chapter 3: RPA versus Robots
Chapter Summary
Robotics
Automation(RPA)
So what's the usefulness of Robots?
Below are some popular robots and their capabilities
Pros and Cons of Industrial Robots
Advantages
Disadvantages of Industrial Robots
Advantages and Disadvantages of Robotic Process Automation
Advantages
Rise in ROI
Enhanced Quality Assurance
Improved Productivity
Disadvantages
Potential Job losses
Initial Startup costs
Recruiting Skilled Workers
Does RPA involve Digital Processes or Physical Robots?
Chapter 4: What can RPA do?
Chapter Summary
RPA in Banking and Financial Services
What RPA can do in Insurance
What RPA can do in the Hi-Tech and Telecom Industry
Some of the challenges faced by the industry are: 46
So what can RPA do to manage these problems?
Why the Telecom Industry needs RPA the most
What RPA can do in the Energy and Utility Industry
So what can RPA do in Energy and Utilities?
Validate Meter Reading
Help in Setting New Account Up
What RPA can do in the Real Estate Industry
Summary of Capabilities
Chapter 5: How RPA affects You
Chapter Summary:
Workers in the RPA Work Environment Have a different Paradigm
The change to machine learning alternatives from human asset management-Physical tracking to Digital Sensing
RPA impacts workers positively through the RPA rollout
RPA has a positive impact on roleplay, as well as the effectiveness of workers
What Decision-Makers Need To Know
My Advice on the Limitations of RPA
Will RPA Replace Humans?
Human workers are irreplaceable
RPA will result in Upskilling
RPA will redefine how enterprises relate with workers
RPA provides accuracy and transparency
RPA roll-out will mean more jobs
Final Note
Chapter 6 :Staying relevant in the environment
Chapter Summary
How can you stay relevant in an ever-changing and dynamic work environment despite your many years of experience?
Quick Tips To Be a Smart Learner
Top Skills You Will Need To Work With RPA
Why Should You Learn RPA?
Technological Advancement Is Inevitable
Is there a limit to technological advancement?
Chapter 7: The Future
RPA will influence every department in organizations
RPA Will Integrate With Other Tools
The discussion will move from RPA to SPA
Artificial Intelligence
The emergence of new buzzwords
RPA and Chatbots: Redefining the Future of Client Service Technology
Software bots Vs
The Super Chatbot
Some Jobs Will Phase Out
Forrester Report
Gartner's Report
Conclusion
About the book
About the Author