Aşağıda, Robotik süreç otomasyonu (RPA) uygulamalarına başlarken yardımcı olacak basit birkaç adım yer alıyor:
1. Uygulaması kolay, ancak yüksek değer getiren görevlere odaklanın.
Robotik süreç otomasyonu uygulaması için muhtemel RPA adayı olan görevlerin bir listesini oluşturun - basit/ortak görevler, tekrarlanabilir görevler, bir görevin birkaç permütasyonu, vb. Listelenen her potansiyel görev için aşağıdaki gibi iki ek sütun oluşturun:
A) Görev otomasyonunun kurum ve müşteriler için değeri
B) Uygulama kolaylığı
Seçilenler, en yüksek değer yaratan ve uygulaması kolay olanlar olmalıdır. Bu görevleri robotik süreç otomasyonu için "çocuk oyuncağı" olarak görmek mümkün.
2. Değeceğine ilişkin kanıt elde etmek için küçük küçük RPA örnekleriyle başlayın.
Daha sonra, ilk robotik süreç otomasyonu denemesinin kapsamını yalnızca sınırlı sayıda (segment) müşteriye maruz kalacak şekilde sınırlandırmanın, nadiren uygulanan (ancak yine de yüksek değer sağlayan) bir görev seçmenin veya görev otomasyonunu test etme süresini sınırlandırmanın (2-5 gün, 1 hafta vb.) bir yolunu bulun. Sınırlı pilot uygulama tamamlandıktan sonra, pilot uygulamadan elde edilen sonuçları ve sağlanan değeri belgeleyerek tam yaygınlaştırma için bir motivasyon ve gerekçe oluşturun ve tam yaygınlaştırmaya geçmeden önce pilot uygulamadan çıkarılan derslere dayalı olarak robotik süreç otomasyonunda ayarlamalar yapın.
3. Ölçün ve giderek daha iyi bir hale getirin.
Pilot uygulamadan elde edilen sonuçların ölçülmesi ve bir RPA denemesinin otomatikleştirilmesinden elde edilen değeri daha da optimize etmek amacıyla otomasyon bileşenlerinin iyileştirilmesine benzer şekilde, tüm denemelerde, uygulamalarında, yaygınlaştırmalarında vb. sürekli bir ölçüm ve iyileştirme süreci döngüsü esas olmalıdır.
4. Kurum içi organizasyonun ve müşteri ilişkilerinin eş zamanlı optimizasyonuna odaklanın.
Mevcut organizasyonun ve işgücü maliyetlerinin nasıl optimize edileceğini dengeleyen bir değer sunumu matrisi geliştirilmelidir. Rutin ve düşük değerli görevlere odaklanmak yerine aynı anda en yüksek müşteri değerini ve müşteri deneyimini sunmaya odaklanmak mümkün olacaktır.
5. Danışmanlardan, profesyonellerden tavsiye ve yardım alın.
Tıpkı "bunu evde denemeyin" deyişinde olduğu gibi, RPA'da başarmak istediğiniz şeye yakından benzeyen bir uygulama konusunda oldukça deneyimli profesyonel bir RPA danışmanlık firmasının yardımı olmadan başlangıçta bu tür bir otomasyonla uğraşmanız uygun olmaz.
İlker Fıçıcılar
Yeni başlayanlar için RPA hakkında bilgilenme makaleleri
Robotik süreç otomasyonu nedir?
Akıllı süreç otomasyonu nedir?
Robotik süreç otomasyonunun işletmelere faydaları
Küçük İşletmelerde Robotik Süreç Otomasyonu için 5 İpucu